۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸

سهرابی:

67 میلیارد تومان مطالبات کشاورزان گندم کار خراسان شمالی پرداخت شد

67 میلیارد تومان مطالبات کشاورزان گندم کار خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: تاکنون با خرید بیش از 70 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان، بیش از 67 میلیارد تومان مطالبات کشاورزان گندم کار خراسان شمالی پرداخت شده است.

محمدابراهیم سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که از ابتدای آغاز خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی از دهم خرداد ماه امسال تاکنون بیش از 70 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان خریداری شده است، افزود: پیش بینی می شود این میزان تا پایان فصل خرید گندم به حدود 115 هزار تن برسد.

وی اضافه کرد: امسال خرید گندم مازاد از کشاورزان خراسان شمالی در 26 مرکز عمده خرید  شامل شش مرکز عمده خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی و 20 مرکز تعاون روستایی خراسان شمالی انجام می شود.

سهرابی اظهار کرد: امسال نرخ مصوب برای خرید گندم معمولی با اعمال چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید، هر کیلوگرم هزار و 50 تومان است و گندم دوروم نیز هر کیلوگرم با قیمت هزار و 80 تومان از کشاورزان خریداری می شود.

به گفته وی با توجه به خرید 70 هزار تن گندم مازاد از کشاورزان خراسان شمالی تاکنون مطالبات کشاورزان گندم کار استان از شرکت غله و خدمات بازرگانی 73 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ بیش از 67 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

این مسؤول با اشاره به این که بر این اساس بیش از 93 درصد مطالبات گندم کاران خراسان شمالی پرداخت شده و تنها هفت درصد آن باقی مانده است، اضافه کرد: این مطالبات نیز به زودی تسویه خواهد شد.

وی افزود: تاکنون تمامی مطالبات کشاورزانی که تا دوم مرداد گندم های خود را به شرکت غله و خدمات بازرگانی تحویل داده بودند؛ تسویه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پارسال کشاورزان گندم کار خراسان شمالی بیش از 130 هزار تن گندم مازاد بر مصرف خود را به دولت فروخته بودند اما امسال به دلیل خشکسالی این میزان کاهش یافته است.

بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، این استان 340 هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد که از این میزان در سال زراعی جاری 164 هزار هکتار زیر کشت گندم رفته و پیش بینی می شود از این سطح بیش از 300 هزار تن گندم برداشت شود.

خراسان شمالی از نظر تولید گندم در کشور در رده چهاردهم قرار دارد.

 

کد خبر 2344341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha